המרכז לבריאות האישה בנווה פריצקי

המרכז לבריאות האישה בעיר נווה פריצקי בישראל הוא פרויקט ייחודי המשלב את עקרונות הרפואה העתיקה עם הטכנולוגיה המודרנית.

המרכז ממוקם ברחוב עטור עצים, המוביל לכניסה הנראית כמו בית יהודי מסורתי. הבניין בן שתי קומות ובחלקו האחורי של המבנה שתי חממות קטנות. המרכז הוקם על ידי ד"ר דפנה שוחמי וד"ר אלי פלטי-שוורץ בשנת 1998 לאחר שעברו לישראל מניו יורק שם שניהם היו חברי סגל בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת קולומביה ופרופסורים בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ניו יורק.

המרכז לבריאות האישה מציע שירותים שונים כמו בדיקות גינקולוגיות, טיפולי פוריות ועוד – הכל באמצעות טכנולוגיה

נווה פריצקי הוא מרכז רפואי המתמחה בגינקולוגיה ומיילדות. המרכז לבריאות האישה פועל משנת 1995, אז נוסד על ידי ד"ר שלמה מור יוסף.

המרכז לבריאות האישה הוא המתקן הרפואי היחיד בישראל המספק מגוון רחב של שירותים מטיפול טרום לידתי ועד בדיקת סרטן, ללא הגבלות גיל ומין.

המרכז לבריאות האישה בעיר נווה פריצקי בישראל הוא פרויקט שיתופי בין משרד הבריאות הישראלי ומשרד החוץ הישראלי. היא הוקמה כדי לספק לנשים שירותי בריאות שבדרך כלל אינם זמינים להן במדינות מוצאן.

המרכז הוא אחד המקומות היחידים בהם נשים יכולות לקבל טיפול רפואי העונה על צרכיהן ומותאם לתרבותן המקומית. היא גם מספקת הזדמנות לרופאים, אחיות ואנשי מקצוע רפואיים אחרים להעניק טיפול לנשים שהוזנחו על ידי מערכת הבריאות המקומית.

במרכז יש גם בית ספר לאחיות, בו התלמידים לומדים כיצד לספק טיפול לנשים בקהילות מוחלשות.

מדוע עיריית נווה פריצקי מפתחת את מרכז הבריאות לאישה בעיר?

בשנת 2018 מפתחת עיריית נווה פריצקי בישראל מרכז בריאות לנשים. פרויקט זה הינו חלק מהאסטרטגיה של העירייה לשיפור חייהן של נשים בנווה פריצקי ולסייע להן לגשת לבריאות.

מרכז הבריאות יהווה מקום אליו יוכלו להגיע נשים כדי לקבל טיפול רפואי ושירותים נוספים החשובים לבריאותן. המטרה היא להגביר את הנגישות לשירותי בריאות לכל הנשים בעיר, ללא הבדל גיל, מוצא אתני או דת.

מאמר זה מספק סקירה כללית של האופן שבו הפרויקט נוצר ומה הוא כולל. הוא כולל גם היסטוריה על האופן שבו פותחו מרכזי בריאות בערים אחרות ברחבי ישראל.

עיריית נווה פריצקי מפתחת את מרכז הבריאות לנשים בעיר מכיוון שהם מאמינים שהוא יסייע לשיפור איכות החיים של נשים וצמצום מספר הנשים הפונות לסיוע רפואי מחוץ לביתן.

כמו כן, שוקדת העירייה על פיתוח תכנית שתסייע להגביר את המודעות להטרדה מינית ולאלימות כלפי נשים.

בנווה פריצקי יש כיום מרכז בריאות אחד לגברים, אך הם מבקשים להרחיב אותו לשני מרכזים על מנת לתת מענה לשני המינים באופן שווה.

נווה פריצקי היא עירייה בישראל המונה 50,000 תושבים. העירייה ממוקמת במרכז ירושלים ויש לה הרבה בעיות חברתיות שהתקשו לפתור. אחד מהם הוא היעדר מרכזי בריאות לנשים.

מרכז בריאות זה לנשים יועד לאמהות עובדות ויספק להן מקום בו יוכלו להרגיש בטוחות ולקבל טיפול מקצועי במהלך ההריונות. מרכז הבריאות יספק גם שירותים כמו בדיקות גינקולוגיות, טיפול טרום לידתי, ייעוץ ועוד.

העירייה החליטה להשקיע בפרויקט זה מיליון דולר מכיוון שהיא רוצה לשפר את איכות החיים של התושבים המתגוררים בו ולוודא שיש להם נגישות לשירותי בריאות נאותים.

הרעיון להשקיע מיליון דולר בפרויקט הזה הוצע על ידי ראש העיר בגלל

אהבתם? שתפו!
תוכן עניינים
עשוי לעניין אותך